„De la biografie la istorie”: istoria locală şi istoria orală
noiembrie 16, 2023 2023-11-16 8:00„De la biografie la istorie”: istoria locală şi istoria orală
„De la biografie la istorie”: istoria locală şi istoria orală
Categoria de program Programe de dezvoltare profesională
Tipul de competență asociat categoriei de program:
-
Dobândirea/dezvoltarea competenţelor de cultivare a memoriei colective, asumarea propriei identități, de reconsiderare a istoriei locale în contextul marii istorii.
Domeniul tematic al programului
Istorie
Mentor program/ Responsabil de program: Dieaconu Daniel
-
Grupul țintă: Profesori de istorie şi socio-umane.
-
Estimarea numărului de formabili nivel 2: grupe de minim 20 formabili
Forma de organizare a programului:
-
Față în față/Blended learning (față în față + online)/Blended learning (față în față + online asincron)
Locațiile de implementare a programului:
Programul de formare se va derula pe platforma dedicată www.mentorultau.ro și în spații școlare oferite de instituțiile beneficiare.
OFERTA DE CURSURI – 50 ore |
Istoria locală în contextul „marii istorii” |
Istoria orală şi rolul ei cercetarea istoriei locale |
„Imaginea celuilalt” în comunităţile locale – cercetare de istorie orală |
Marile evenimente istorice receptate de comunităţile locale |
„De la biografie la istorie” – personalităţi ale comunităţilor locale |
Legende, poveşti, povestiri, istorii şi istorie prin „documentele vii” |
OFERTA CONFERINȚE și ATELIERE DE LUCRU – 2/4ore |
Ghidul de interviu |
Crearea de softuri multimedia |
Valorificarea istoriei locale şi a mărturiilor de istorie orală prin reviste şcolare sau volume colective |
Comunismul în mărturii de istorie orală |
Folclorul evenimentelor istorice |
De ce şi cum scriem un articol, un studiu, o carte de tip monografic?! |
SCOP ȘI OBIECTIVE
Scopul programului
Dezvoltarea competențelor profesorilor de istorie şi socio-umane în demersul recuperării unei părţi a istoriei recente a comunităţilor locale nescrisă în documentele „marii istorii” prin implicarea elevilor într-o comunicare de tip intergeneraţional.
COMPETENȚE VIZATE
COMPETENȚE GENERALE
CG 1. |
Construirea unor strategii eficiente pentru implicarea tinerei generaţii în cercetarea istoriei comunităţii locale. |
CG 2. |
Investigarea istoriei locale prin intermediul „istoriei trăite”. |
CG 3. |
Identificarea, elaborarea, colectarea şi interpretarea surselor orale. |
PLANUL-CADRU DE FORMARE
Programul de formare cuprinde două module:
-
MODUL 1……………..
-
MODUL 2 ……………….
PLANUL CADRU DE FORMARE
forma de organizare – blended-learning-
(detaliere pe module, tipuri de activități și forme de organizare)
ACTIVITĂȚI PE MODULE |
BUGETUL DE TIMP ALOCAT PE MODULE |
ACTIVITĂȚI |
ACTIVITĂȚI |
EVALUARE |
|||
TEORETICE |
PRACTICE |
||||||
Față –în- față |
online |
Față –în- față |
online |
Față –în- față |
online |
||
MODUL1 |
16 ore |
2 ore |
2 ore |
6 ore |
5 ore |
– |
1 oră |
MODUL 2 |
32 ore |
4 ore |
3 ore |
12 ore |
11 ore |
1 oră |
1 oră |
TOTAL ORE FORMARE |
48 ore |
6 ore |
5 ore |
18 ore |
16 ore |
1 oră |
2 ore |
EVALUARE FINALĂ |
2 ore |
– |
– |
– |
– |
2 ore |
– |
Total ORE PROGRAM |
50 ore |
6 ore |
5 ore |
18 ore |
16 ore |
3 ore |
2 ore |
TOTAL ORE PROGRAM DE FORMARE: 50 ORE din care
față–în-față: 25 ore (50%), online: 25 ore (50%)
Durata programului:
Nr. ore program de formare |
50 ore |
|
Nr. ore formare total |
48 ore |
|
|
25 ore |
|
|
23 ore |
|
Nr. ore evaluare finală |
2 ore |
|
Nr. ore teorie |
11 ore (6 ore faţă-în-faţă + 5 ore online) |
22% |
Nr. ore aplicații practice |
34 ore (18 ore faţă-în-faţă + 16 ore online) |
68% |
Nr. ore evaluare |
5 ore ( 1 oră-faţă-în-faţă +2 oreonline + 2 ore evaluarea finală- faţă-în-faţă) |
10% |
Organizarea programului de formare în format blended-learning cf. OMECTS nr 5564/2011, cu modificările și completările ulterioare
Tema |
Nr. ore total |
Nr. ore față-în-față |
Din care: |
Nr. ore online |
Din care: |
||||||
Teorie |
Practică |
Evaluare |
Teorie |
Practică |
Evaluare |
||||||
MODUL 1. |
16 |
8 |
2 |
6 |
– |
8 |
2 |
5 |
1 |
||
Tema 1.1. |
4 |
2 |
1 |
1 |
– |
2 |
– |
2 |
– |
||
Tema 1.2. |
5 |
3 |
1 |
2 |
– |
2 |
1 |
1 |
– |
||
Tema 1.3. |
7 |
3 |
– |
3 |
– |
4 |
1 |
2 |
1 |
||
MODUL 2. |
32 |
17 |
4 |
12 |
1 |
15 |
3 |
11 |
1 |
||
Tema 2.1. |
6 |
4 |
1 |
3 |
– |
2 |
1 |
1 |
– |
||
Tema 2.2. |
5 |
3 |
1 |
2 |
– |
2 |
1 |
1 |
– |
||
Tema 2.3. |
12 |
6 |
1 |
5 |
– |
6 |
1 |
5 |
|
||
Tema 2.4. |
9 |
4 |
1 |
2 |
1 |
5 |
|
4 |
1 |
||
Total activități predare-învățare |
48h |
25h |
6 |
18 |
1 |
23h |
5 |
16 |
2 |
||
Evaluare finală- față în față |
2h |
2 |
|||||||||
Nr total ore program formare |
50h |
25 |
6 |
18 |
3 |
23h |
5 |
16 |
2 |
-
PLANUL-CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT
forma de organizare – blended-learning
(detaliere pe module, tipuri de activități și forme de organizare)
ACTIVITĂȚI PE MODULE |
BUGETUL DE TIMP ALOCAT PE MODULE |
ACTIVITĂȚI TEORETICE |
ACTIVITĂȚI PRACTICE |
EVALUARE |
|||
Față în față |
Online asincron |
Față în față |
Online asincron |
Față în față |
Online asincron |
||
MODUL1 |
16 |
2 |
2 |
6 |
5 |
|
1 |
MODUL 2 |
32 |
4 |
3 |
12 |
11 |
1 |
1 |
TOTAL ORE |
48 |
6 |
5 |
18 |
16 |
1 |
2 |
FINALIZAREA SI TRANSMITEREA PORTOFOLIILOR PROFESIONALEPERSONALE |
2 |
|
|
|
|
2 |
|
Nr. total ore program formare |
50 ore |
6 ore |
5 ore |
18 ore |
16 ore |
2 ore |
4 ore |
TOTAL ORE PROGRAM DE FORMARE: 50 ORE Online sincron: 25 ore (50%), online asincron: 25 ore (50%) |
Durata programului:
Nr. ore program de formare |
50 ore |
|
Nr. ore formare total |
48 ore |
|
|
25 ore |
|
|
23 ore |
|
Nr. ore evaluare finală- online asincron |
2 ore |
|
Nr. ore teorie |
11 ore (6 ore față în față + 5 oreonline asincron) |
22% |
Nr. ore aplicații practice |
34 ore (18 orefață în față + 16 oreonline asincron) |
68% |
Nr. ore evaluare |
5 ore ( 1 oră –față în față + 2 ore online asincron + 2 ore evaluarea finală- online asincron) |
10% |