„De la biografie la istorie”: istoria locală şi istoria orală

„De la biografie la istorie”: istoria locală şi istoria orală

Categoria de program Programe de dezvoltare profesională

Tipul de competență asociat categoriei de program:

  1. Dobândirea/dezvoltarea competenţelor de cultivare a memoriei colective, asumarea propriei identități, de reconsiderare a istoriei locale în contextul marii istorii.

Domeniul tematic al programului

Istorie

Mentor program/ Responsabil de program: Dieaconu Daniel

  • Grupul țintă: Profesori de istorie şi socio-umane.

  • Estimarea numărului de formabili nivel 2: grupe de minim 20 formabili

Forma de organizare a programului:

  • Față în față/Blended learning (față în față + online)/Blended learning (față în față + online asincron)

Locațiile de implementare a programului:

Programul de formare se va derula pe platforma dedicată www.mentorultau.ro și în spații școlare oferite de instituțiile beneficiare.

OFERTA DE CURSURI – 50 ore

Istoria locală în contextul „marii istorii”

Istoria orală şi rolul ei cercetarea istoriei locale

Imaginea celuilalt” în comunităţile locale – cercetare de istorie orală

Marile evenimente istorice receptate de comunităţile locale

De la biografie la istorie” – personalităţi ale comunităţilor locale

Legende, poveşti, povestiri, istorii şi istorie prin „documentele vii”

OFERTA CONFERINȚE și ATELIERE DE LUCRU – 2/4ore

Ghidul de interviu

Crearea de softuri multimedia

Valorificarea istoriei locale şi a mărturiilor de istorie orală prin reviste şcolare sau volume colective

Comunismul în mărturii de istorie orală

Folclorul evenimentelor istorice

De ce şi cum scriem un articol, un studiu, o carte de tip monografic?!

SCOP ȘI OBIECTIVE

Scopul programului

Dezvoltarea competențelor profesorilor de istorie şi socio-umane în demersul recuperării unei părţi a istoriei recente a comunităţilor locale nescrisă în documentele „marii istorii” prin implicarea elevilor într-o comunicare de tip intergeneraţional.

COMPETENȚE VIZATE

COMPETENȚE GENERALE

CG 1.

Construirea unor strategii eficiente pentru implicarea tinerei generaţii în cercetarea istoriei comunităţii locale.

CG 2.

Investigarea istoriei locale prin intermediul „istoriei trăite”.

CG 3.

Identificarea, elaborarea, colectarea şi interpretarea surselor orale.

PLANUL-CADRU DE FORMARE

Programul de formare cuprinde două module:

  • MODUL 1……………..

  • MODUL 2 ……………….

PLANUL CADRU DE FORMARE

  1. PLANUL-CADRU organizat

forma de organizare – blended-learning-

(detaliere pe module, tipuri de activități și forme de organizare)

ACTIVITĂȚI PE MODULE

BUGETUL DE TIMP ALOCAT PE MODULE

ACTIVITĂȚI

ACTIVITĂȚI

EVALUARE

TEORETICE

PRACTICE

Față –în- față

online

Față –în- față

online

Față –în- față

online

MODUL1

16 ore

2 ore

2 ore

6 ore

5 ore

– 

1 oră

MODUL 2

32 ore

4 ore

3 ore

12 ore

11 ore

1 oră

1 oră

TOTAL ORE FORMARE

48 ore

6 ore

5 ore

18 ore

16 ore

1 oră

 2 ore

EVALUARE FINALĂ

2 ore

 

– 

 

– 

2 ore

 

Total ORE PROGRAM

50 ore

6 ore

5 ore

18 ore

16 ore

3 ore

2 ore

TOTAL ORE PROGRAM DE FORMARE: 50 ORE din care

față–în-față: 25 ore (50%), online: 25 ore (50%)

Durata programului:

Nr. ore program de formare

50 ore

Nr. ore formare total

48 ore

  • Nr. ore formare faţă-în-faţă

25 ore

  • Nr. ore formare online

23 ore

Nr. ore evaluare finală

2 ore

Nr. ore teorie

11 ore

(6 ore faţă-în-faţă + 5 ore online)

22%

Nr. ore aplicații practice

34 ore

(18 ore faţă-în-faţă + 16 ore online)

68%

Nr. ore evaluare

5 ore

( 1 oră-faţă-în-faţă +2 oreonline + 2 ore evaluarea finală- faţă-în-faţă)

10%

Organizarea programului de formare în format blended-learning cf. OMECTS nr 5564/2011, cu modificările și completările ulterioare

Tema

Nr. ore total

Nr. ore față-în-față

Din care:

Nr. ore online

Din care:

Teorie

Practică

Evaluare

Teorie

Practică

Evaluare

MODUL 1.

16

8

2

6

8

2

5

1

Tema 1.1.

4

2

1

1

2

2

Tema 1.2.

5

3

1

2

2

1

1

Tema 1.3.

7

3

3

4

1

2

1

MODUL 2.

32

17

4

12

1

15

3

11

1

Tema 2.1.

6

4

1

3

2

1

1

Tema 2.2.

5

3

1

2

2

1

1

Tema 2.3.

12

6

1

5

6

1

5

 

Tema 2.4.

9

4

1

2

1

5

 

4

1

Total activități predare-învățare

48h

25h

6

18

1

23h

5

16

2

Evaluare finală- față în față

2h

2

Nr total ore program formare

50h

25

6

18

3

23h

5

16

2

  1. PLANUL-CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT

forma de organizare – blended-learning

(detaliere pe module, tipuri de activități și forme de organizare)

ACTIVITĂȚI PE MODULE

BUGETUL DE TIMP ALOCAT PE MODULE

ACTIVITĂȚI

TEORETICE

ACTIVITĂȚI

PRACTICE

EVALUARE

Față în față

Online asincron

Față în față

Online asincron

Față în față

Online asincron

MODUL1

16

2

2

6

5

 

1

MODUL 2

32

4

3

12

11

1

1

TOTAL ORE

48

6

5

18

16

1

FINALIZAREA SI TRANSMITEREA PORTOFOLIILOR PROFESIONALEPERSONALE

2

 

 

 

 

Nr. total ore program formare

50 ore

6 ore

5 ore

18 ore

16 ore

2 ore

4 ore

TOTAL ORE PROGRAM DE FORMARE: 50 ORE

Online sincron: 25 ore (50%), online asincron: 25 ore (50%)

Durata programului:

Nr. ore program de formare

50 ore

Nr. ore formare total

48 ore

  • Nr. ore formare față în față

25 ore

  • Nr. ore formare online asincron

23 ore

Nr. ore evaluare finală- online asincron

2 ore

Nr. ore teorie

11 ore

(6 ore față în față + 5 oreonline asincron)

22%

Nr. ore aplicații practice

34 ore

(18 orefață în față + 16 oreonline asincron)

68%

Nr. ore evaluare

5 ore

( 1 oră față în față + 2 ore online asincron + 2 ore evaluarea finală- online asincron)

10%

CV Daniel-Dieaconu

Preț 450.00 lei
Mentor admin
Durata 10 săptămâni
Înscriși 0 cursanți
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare