Metoda predării – învățării istoriei
99 lei – 500 lei
Scopul programului
Programul urmărește să ofere profesorilor de istorie un set de instrumente cu ajutorul cărora aceștia să proiecteze și să desfășoare activități didactice care să producă învățare eficientă elevilor. Pornind de la profilul absolventului, definit prin Profilul de formare al absolventului publicat în MO nr. 1091/6.12.2023, profesorul debutant sau cu experiență trebuie să-și adapteze demersul didactic în strânsă legătură cu provocările actuale: formarea competențelor cheie, asigurarea echității în educație sau integrarea tehnologiei în procesul de învățare, etc.
Programul formează abilități cu ajutorul cărora profesorul poate să asigure un fir logic al demersului său, prin interconectarea competențelor urmărite cu activitățile de învățare, cu conținuturile și evaluarea, fiind astfel sigur că a produs învățare.
Tematica programului:
1. Profilul absolventului și disciplina Istorie;
2. Proiectarea didactică la disciplina Istorie/Proiectarea unității de învățare;
3. Activități de învățare la disciplina Istorie;
4. Evaluarea competențelor specifice și proiectarea instrumentelor utilizate pentru evaluare;
5. Nonformal în învățarea disciplinei Istorie;
6. Formarea continuă a cadrelor didactice: obținerea gradelor didactice.
Categoria de program: Programe de dezvoltare profesională
Tipul de competență asociat categoriei de program:
Actualizarea şi dezvoltarea competenţelor în domeniul de specializare corespunzător funcţiei didactice ocupate, precum şi în domeniul psihopedagogic şi metodic.
• Domeniul tematic al programului – Abilitare curriculară
• Mentor program/ Responsabil de program: COJOCARU DANIELA ANA
• Grupul țintă: Profesori de istorie din învățământul gimnazial și liceal, studenți
• Estimarea numărului de formabili nivel 2 în cadrul MPII: individual/grupe/ateliere
• Forma de organizare a programului: Față în față/Blended learning (față în față + online)/Blended learning (față în față + online asincron)
Versiunea 1 – Blended learning (față în față + online)
Nr. ore program de formare |
50 ore |
|
Nr. ore formare total |
48 ore |
|
|
25 ore |
|
|
23 ore |
|
Nr. ore evaluare finală |
2 ore |
|
Nr. ore teorie |
11 ore (6 ore faţă-în-faţă + 5 ore online) |
22% |
Nr. ore aplicații practice |
34 ore (18 ore faţă-în-faţă + 16 ore online) |
68% |
Nr. ore evaluare |
5 ore (1 oră consiliere prezentare proiect/faţă în faţă + 2 ore online + 2 ore evaluare finală – faţă în faţă) |
10% |
-
Versiunea 2 –Blended learning (față în față + online asincron)
Nr. ore program de formare |
50 ore |
|
Nr. ore formare total |
48 ore |
|
|
25 ore |
|
|
23 ore |
|
Nr. ore evaluare finală- online asincron |
2 ore |
|
Nr. ore teorie |
11 ore (6 ore față în față + 5 ore online asincron) |
22% |
Nr. ore aplicații practice |
34 ore (18 ore față în față + 16 ore online asincron) |
68% |
Nr. ore evaluare |
5 ore ( 1 oră – față în față + 2 ore online asincron + 2 ore evaluarea finală- online asincron) |
10% |
Locațiile de implementare a programului:
Programul de formare se va derula pe platforma dedicată www.mentorultau.ro și în spații școlare oferite de instituțiile beneficiare.
OFERTA CURSURI – 50 ore |
METODICA PREDĂRII-ÎNVĂȚĂRII ISTORIEI |
Modul I Curriculum: proiectare, activități de învățare și evaluare |
Modul II Integrarea tehnologiei în procesul de învățare |
Modulul III Nonformal în predarea istoriei |
OFERTA CONFERINȚE și ATELIERE DE LUCRU – 2/4ore |
Profilul absolventului și disciplina Istorie |
Proiectarea didactică. Proiectarea unității de învățare |
Integrarea resurselor educaționale deschise în activitățile de învățare |
Nonformal în predarea istoriei |
Dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice- obținerea gradelor didactice |
SCOP ȘI OBIECTIVE
Scopul programului
METODICA PREDĂRII-ÎNVĂȚĂRII ISTORIEI
Programul urmărește să ofere profesorilor de istorie un set de instrumente cu ajutorul cărora aceștia să proiecteze și să desfășoare activități didactice care să producă învățare la elevi. Pornind de la profilul absolventului, definit prin Profilul de formare al absolventului publicat în MO, an 191, nr 1091/6.12.2023, profesorul debutant sau cu experiență trebuie să-și adapteze demersul didactic, în strânsă legătură cu provocările actuale: formarea competențelor cheie, asigurarea echității în educație sau integrarea tehnologiei în procesul de învățare, etc.
Obiective generale ale programului
La finalizarea programului de formare, grupurile țintă vor fi capabile:
O.1. |
Să proiecteze demersul didactic conform metodologiilor în vigoare |
O.2. |
Să realizeze activități de învățare utilizând tehnologia și resursele educaționale deschise |
O.3. |
Să utilizeze metode și mijloace moderne de evaluare |
Obiective specifice ale programului
O.1. |
Să proiecteze demersul didactic conform metodologiilor în vigoare |
O.1.1. să realizeze o planificare calendaristică
O.1.2. să proiecteze o unitate de învățare
O.1.3. să coreleze demersul didactic cu profilul absolventului
O.2. |
Să realizeze activități de învățare utilizând tehnologia și resursele educaționale deschise |
O.2.1. să proiecteze activități de învățare ce urmăresc formarea de competențe
O.2.2. să integreze resurse educaționale deschise
O.2.3. să utilizeze tehnologia în producerea învățării
O.2.4. să realizeze un demes didactic relevant pentru prezent
O.3. |
Să utilizeze metode și mijloace moderne de evaluare |
O.3.1. să utilizeze metode moderne de evaluare
O.3.2. să integreze tehnologia în activitatea de evaluare
O.3.3. să utilizeze evaluarea nonformală
COMPETENȚE VIZATE
COMPETENȚE GENERALE
CG 1. |
Corelarea proiectării didactice cu activitățile de învățare și evaluare. |
CG 2. |
Utilizarea tehnologiei în activitatea didactică. |
CG 3. |
Construirea unor strategii eficiente de producere a învățării prin utilizarea mijloacelor nonformale. |
PLANUL-CADRU DE FORMARE
forma de organizare – blended-learning-
(detaliere pe module, tipuri de activități și forme de organizare)
ACTIVITĂȚI PE MODULE |
BUGETUL DE TIMP ALOCAT PE MODULE |
ACTIVITĂȚI |
ACTIVITĂȚI |
EVALUARE |
|||
TEORETICE |
PRACTICE |
||||||
Față –în- față |
online |
Față –în- față |
online |
Față –în- față |
online |
||
MODUL1 |
16 ore |
2 ore |
2 ore |
6 ore |
5 ore |
– |
1 oră |
MODUL 2 |
20 ore |
3 ore |
3 ore |
8 ore |
4 ore |
1 oră |
1 oră |
MODUL 3 |
12 ore |
1 oră |
2 oră |
4 ore |
3 ore |
1 oră |
1 oră |
TOTAL ORE FORMARE |
48 ore |
6 ore |
7 ore |
18 ore |
12 ore |
2 ore |
3 ore |
EVALUARE FINALĂ |
2 ore |
– |
– |
– |
– |
2 ore |
|
Total ORE PROGRAM |
50 ore |
6 ore |
7 ore |
18 ore |
12 ore |
4 ore |
3 ore |
TOTAL ORE PROGRAM DE FORMARE: 50 ore din care
față–în-față: 25 ore (50%), online: 25 ore (50%)
Durata programului:
Nr. ore program de formare |
50 ore |
|
Nr. ore formare total |
48 ore |
|
|
25 ore |
|
|
23 ore |
|
Nr. ore evaluare finală |
2 ore |
|
Nr. ore teorie |
11 ore (6 ore faţă-în-faţă + 5 ore online) |
22% |
Nr. ore aplicații practice |
34 ore (18 ore faţă-în-faţă + 16 ore online) |
68% |
Nr. ore evaluare |
5 ore ( 1 oră- faţă-în-faţă +2 ore online + 2 ore evaluarea finală- faţă-în-faţă) |
10% |
Organizarea programului de formare în format blended-learning cf. OMECTS nr 5564/2011, cu modificările și completările ulterioare
Tema |
Nr. ore total |
Nr. ore față-în-față |
Din care: |
Nr. ore online |
Din care: |
||||||
Teorie |
Practică |
Evaluare |
Teorie |
Practică |
Evaluare |
||||||
MODUL 1. |
16 |
8 |
2 |
6 |
– |
8 |
2 |
5 |
1 |
||
Tema 1.1. |
4 |
2 |
1 |
1 |
– |
2 |
– |
2 |
– |
||
Tema 1.2. |
5 |
3 |
1 |
2 |
– |
2 |
1 |
1 |
– |
||
Tema 1.3. |
7 |
3 |
– |
3 |
– |
4 |
1 |
2 |
1 |
||
MODUL 2. |
20 |
12 |
3 |
8 |
1 |
11 |
2 |
8 |
1 |
||
Tema 2.1. |
6 |
4 |
1 |
3 |
– |
2 |
1 |
1 |
– |
||
Tema 2.2. |
6 |
2 |
1 |
2 |
– |
2 |
0,5 |
1 |
– |
||
Tema 2.3. |
8 |
6 |
1 |
2 |
– |
6 |
0,5 |
5 |
|
||
MODUL 3 |
12 |
5 |
1 |
4 |
– |
4 |
1 |
3 |
– |
||
Tema 3.1 |
6 |
3 |
0,5 |
2 |
– |
2 |
0,5 |
2 |
|||
Tema 3.2 |
6 |
2 |
0,5 |
2 |
– |
2 |
0,5 |
1 |
|||
Total activități predare-învățare |
48h |
25h |
6 |
18 |
1 |
23h |
5 |
16 |
2 |
||
Evaluare finală- față în față |
2h |
2 |
|||||||||
Nr total ore program formare |
50h |
25 |
6 |
18 |
3 |
23h |
5 |
16 |
2 |
-
PLANUL-CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT
forma de organizare – blended-learning
(detaliere pe module, tipuri de activități și forme de organizare)
ACTIVITĂȚI PE MODULE |
BUGETUL DE TIMP ALOCAT PE MODULE |
ACTIVITĂȚI TEORETICE |
ACTIVITĂȚI PRACTICE |
EVALUARE |
|||
Față în față |
Online asincron |
Față în față |
Online asincron |
Față în față |
Online asincron |
||
MODUL1 |
16 |
2 |
2 |
6 |
4 |
1 |
1 |
MODUL 2 |
20 |
3 |
3 |
8 |
4 |
1 |
1 |
MODUL 3 |
12 |
1 |
2 |
4 |
3 |
1 |
1 |
TOTAL ORE |
48 |
6 |
7 |
18 |
11 |
3 |
3 |
FINALIZAREA SI TRANSMITEREA PORTOFOLIILOR PROFESIONALE PERSONALE |
2 |
|
|
|
|
2 |
|
Nr. total ore program formare |
50 ore |
6 ore |
7 ore |
18 ore |
11 ore |
3 ore |
5 ore |
TOTAL ORE PROGRAM DE FORMARE: 50 ORE Online sincron: 25 ore (50%), online asincron: 25 ore (50%) |
Durata programului:
Nr. ore program de formare |
50 ore |
|
Nr. ore formare total |
48 ore |
|
|
25 ore |
|
|
23 ore |
|
Nr. ore evaluare finală- online asincron |
2 ore |
|
Nr. ore teorie |
11 ore (6 ore față în față + 5 ore online asincron) |
22% |
Nr. ore aplicații practice |
34 ore (18 ore față în față + 16 ore online asincron) |
68% |
Nr. ore evaluare |
5 ore ( 1 oră – față în față + 2 ore online asincron + 2 ore evaluarea finală- online asincron) |
10% |
Conform prevederilor Art. 6. din OME nr.5138/27.08.2021:
(1) Evaluarea finală se va organiza ca activitate de măsurare a impactului programului de formare asupra calității predării și a altor activități specifice sistemului de învățământ preuniversitar, în acord cu domeniul tematic al programului și cu competențele dezvoltate.
(2) Pentru activitatea de evaluare finală, formabilii vor elabora portofolii profesionale personale, în format digital, care vor fi evaluate de către membrii comisiei de evaluare, constituită din formatorii programului acreditat.
Conform prevederilor Anexei nr.2. la OME nr.5138/27.08.2021, activitatea de evaluare finală din cadrul programelor de formare continuă acreditate cuprinde două componente:
-
-
finalizarea și transmiterea portofoliilor profesionale personale realizate de către formabili, programată în calendarele activităților de formare ca activitate distinctă, organizată în sistem online asincron, într-un interval de timp cuprins între 15–45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităților de formare;
-
evaluarea portofoliilor profesionale personale în plenul comisiei de evaluare finală constituite în baza deciziei furnizorului și a acordului Ministerului Educației – conform art. 35 alin. (6) din Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.564/2011 privind aprobarea Metodologiei de acreditare și evaluare periodică a furnizorilor de programe de formare continuă și a programelor oferite de aceștia, cu modificările și completările ulterioare.
-
Evaluarea portofoliilor profesionale personale în plenul comisiei de evaluare finală (bugetul de timp alocat componentei prevăzute la lit. a) subpct. (ii) nu face parte din bugetul de timp total al programului, aceasta constituindu-se ca activitate distinctă, nerealizată de formabili, ci de membrii comisiei de evaluare finală) – aprox. 2 ore.
Tip | Consiliere individuală, Ateliere didactice, Curs 24 de ore, Curs de 50 de ore |
---|
Recenzii
Nu există încă recenzii.